Jumat, 04 April 2014

De 8 Voornaamste probleem van effectief luisteren

De 8 Voornaamste probleem van effectief luisteren

Een van de belangrijkste vaardigheden die nodig zijn van iedereen die wil een uitstekende communicator, is dat van de mogelijkheid om effectief te luisteren. Echter, er zijn veel mensen die lijken dit krachtige en vitale hulpbron wat resulteert in een minder dan perfecte communicatie ontbreekt. Het is interessant op te merken dat onze studies in de afgelopen 10 jaar tonen aan dat veel mensen geloven dat RPP kurikulum 2013 zijn goed of geweldig luisteraars - totdat ze onze test! Hoewel er zijn vele factoren die de effectiviteit van het luisteren in dit korte artikel wil ik focussen op de belangrijkste acht belangrijkste problemen kunnen beïnvloeden. Wij geloven dat de elementen allemaal even belangrijk.

Definitie: Luisteren. (Opzettelijke)
Om een poging om iets met doordachte aandacht horen te maken; Om aandacht te besteden; te luisteren; om kennis van te nemen en handelen naar wat iemand zegt.

Wanneer we praten met iemand anders over een ervaring, meestal onze verbale beschrijving zal een groot deel van die ervaring te verwijderen - vaak omdat we ervan uitgaan gedeelde kennis en / of ervaringen over de RPP kurikulum 2013 sma . Onze woorden nemen een zeer complex en rijk gedetailleerde ervaring combineren visuele, auditieve en kinesthetische elementen en samenvatten dus wat overblijft is een korte schets van de totale ervaring. Wanneer we zijn betrokken bij het gesprek, verzamelen we informatie van de andere betrokken partijen. Echter, we ook putten uit onze eigen ervaring in het maken van een interne representatie van wat de ander zegt om:

a) begrijpen.
b) weten wat we missen en moeten weten om onze interne representatie voltooien.

Vaak is er een tendens voor zowel ons en de andere betrokken partijen om interne filters die verwijderen gebruiken, verstoren of generaliseren de informatie die wordt gegeven en het zijn deze elementen die een negatieve invloed hebben op de werkzaamheid van onze RPP kurikulum 2013 smp vaardigheden. Enkele van de meest voorkomende problemen die kunnen ontstaan door deze filters zijn:

Probleem 1: De wet van sluiting.
Toen zijn we betrokken bij orale / auditieve communicatie, is het onmogelijk voor ons om te geven / ontvangen alle benodigde informatie om zo afzenders / receptoren, hebben we de neiging om bepaalde veronderstellingen over wat er gezegd wordt op basis van de context te maken, de inhoud , de andere deelnemer (s), enz. Wanneer bepaalde elementen ontbreken, we instinctief de neiging in te vullen in de "blanks" met informatie afkomstig uit onze eigen ervaringen, zodat in plaats van het hebben van RPP kurikulum 2013 sd informatie, moeten we het gevoel hebben dat we hebben "alles" van de informatie - ook al is het verkeerd! - Dit op zijn beurt, kan ons leiden tot ongepaste of onjuiste conclusies over het bericht dat wordt afgeleverd trekken en reageren op een foutieve manier.

Probleem 2: Wet van het veld.
Om effectief te luisteren, moeten we in staat zijn om zich te concentreren op de persoon die we communiceren met en zich te concentreren op wat ze zeggen (en niet zeggen) en enige afleiding zoals het verkeer van personen in de RPP sma kurikulum 2013 gebied, rinkelen telefoons, enz., zijn dingen die kunnen verhinderen dat we effectief invullen van deze taak. Dit is merkbaar tijdens presentaties en vergaderingen als iemand opstaat tijdens een presentatie en verlaat de kamer - het publiek wordt afgeleid, stoppen met luisteren naar de presentator en de focus op de persoon bewegende daarmee mogelijk ontbreekt een belangrijk deel van de boodschap van de RPP smp kurikulum 2013 . Hetzelfde resultaat treedt op wanneer een mobiele telefoon gaat of een persoon begint met behulp van een tablet of laptop.

Mensen richten zich meestal op het bewegende voorwerp in plaats van de statische een!

Probleem 3: Prejudice
Een veel voorkomend probleem dat zich voordoet in het luisteren is dat van vooroordelen; hetzij bewust of onbewust. Dit kan direct worden gerelateerd aan de andere deelnemer (s) op basis van onze eerdere ervaringen met RPP sd kurikulum 2013 direct of indirect of op basis van het onderwerp wordt besproken, het milieu, onze eigen emotionele of fysieke toestand of andere factoren. Een veel voorkomende voorbeeld hiervan is te vinden in de behandeling van politici door mensen, in tegenstelling tot hun standpunten. We moeten ons bewust zijn van onze vooroordelen en leren hoe u de persoon die we communiceren met de te scheiden RPP kurikulum 2013 smk van gesprek (scheiden van de persoon van het probleem!).

Probleem 4: Selectieve Listening
Helaas, we gaan vaak een gesprek met ofwel onze eigen "game-plan" over de manier waarop we gaan het gesprek controle in termen van onderwerp (en), structuur, duur, enz., of vooropgezette ideeën over hoe RPP smk kurikulum 2013 zal in plaats daarvan ontwikkelen van daadwerkelijk luisteren naar onze gesprekspartner. Dit betekent dat we de neiging hebben voor wat we willen in plaats van wat er eigenlijk gezegd te horen en te filteren op alles wat niet past in ons plan van de mededeling of onze eigen ideeën te luisteren.

Probleem 5: Tijd
Om effectief te luisteren, moeten we in staat zijn om tijd te besteden aan de taak. Elk gesprek waarbij een of beide partijen zich zorgen maken over de beschikbare tijd is gebonden te lijden aan het luisteren RPP 2013 . In een zakelijke context, moeten we ervoor zorgen dat we voldoende tijd om te kunnen effectief te communiceren met de andere betrokken partijen hebben geprogrammeerd.

Probleem 6: Logische structuur / Congruentie
De meeste mensen over het algemeen de neiging te verwachten en zoeken, logische volgorde of structuur via communicatie. In een auditieve / mondeling gesprek, als we geloven dat "A" waar is, en "B" is ook waar, dan "C" en elke volgende element moet logisch passen bij RPP 2013 sma informatie voorafgaand aan en na het. Als dit niet gebeurt het in strijd is met http://rppkurikulum2013.wordpress.com verwachtingen en vaak creëert incongruentie die leidt tot een blok in de communicatie.

Probleem 7: Vooronderstellingen (Verder gaan dan)
Sommige mensen hebben de neiging om te extrapoleren of verder gaan dan wat ze horen, terwijl anderen de neiging om beperkt door de feitelijke "data" dat ze tijdens het gesprek hebben verkregen blijven. Het is belangrijk om zich bewust zijn van onze eigen neigingen te doen en die van onze gesprekspartner (s) en ervoor zorgen dat wanneer we de neiging te gaan http://tokobukuadm.com/produk/jual-cd-rpp-kurikulum-2013-smp-mts-lengkap voorbij de informatie gegeven die we communiceren dit naar onze gesprekspartner (s) en controleer of ze in overeenstemming zijn.

Probleem 8: Vragen
Om veel van de bovengenoemde problemen op te lossen, moeten we kunnen elegant vragen de onduidelijke elementen in de mededeling verduidelijkt. Terwijl de traditionele "open" en "gesloten" vragen dienen een doel, een uitstekend model om te volgen is dat van de "Meta Model ', dat is een set van http://jualrpp2013.blogspot.com vragen die u in staat om informatie te verzamelen die verduidelijkt iemands ervaring, om een vollediger weergave van die ervaring te krijgen.  http://blogtier.blogspot.com/2014/04/entzun-eraginkorra-of-8-arazoa-principal.html

Effectief luisteren kan alleen plaatsvinden als er een inzicht over hoe ervaringen worden opgeslagen in het geheugen en aan andere mensen. Het concept dat "Wat gaat er in is wat er uit" is onjuist en een effectief en elegant http://rppkurikulum2013.blogspot.com communicator, is het noodzakelijk om te weten hoe goed luisteren en de juiste vragen aan de elementen bloot te leggen behandeld door de filters van deletie, vervorming en generalisatie.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar